Rozmowa z Łukaszem Słotwińskim, Dyrektorem Kreacji nc+

  • News
  • PGEE
10.04. 06:30

– W nowym sezonie żużlowym Enea Ekstraligi grafika meczowa, która pojawi się podczas transmisji będzie nawiązywała do popularnych transformersów. Ten nowatorski projekt jest realizowany przez platformę nc+ przy udziale partnera technologicznego Microsoft (z jej Kinect for Windows) oraz studia Ars Thanea. Skąd wziął się pomysł na takie rozwiązania?

– Pomysł na oprawę żużla pokazywanego w kanałach platformy nc+ był naturalny, bliski temu sportowi, pojawił się w trakcie kręcenia specjalnego promo „Żużel is more than speedway”. Wówczas wszedłem głębiej w świat speedwaya i zobaczyłem, że jest on niesamowicie inspirujący i malarski. Gdybym miał żużel sprowadzić do jednego słowa, to byłoby to słowo: prawda.

– W jakim sensie?

– Prawda w sensie emocji, braku sztuczności wśród kibiców i zawodników. W tym sporcie walczy się trochę o życie i jednocześnie o zwycięstwo. Stąd pomysł, aby z elementów motocykla żużlowego stworzyć całą oprawę telewizyjną do transmisji. To z motocykla wynikają rozwiązania graficzne. Najpierw myśleliśmy o tym, aby rozłożyć motocykl na części i po prostu złożyć to wszystko w potrzebne nam formy. Następnie stwierdziliśmy, że łatwiej będzie stworzyć wszystko komputerowo. Szukaliśmy sposobu na to, aby w oprawie zawrzeć jak najwięcej elementów realistycznych. Tak pojawił się pomysł wykorzystania nowatorskiej techniki skanowania za pomocą Kinect for Windows. Kiedy już zdecydowaliśmy się na skanowanie motorów (miało to miejsce w Częstochowie pod koniec lutego – dop. aut.), to pomyśleliśmy o zawodnikach. Ich także zaskanowaliśmy.

– Co – pana zdaniem – było i jest najsłabszym elementem opraw graficznych dla transmisji telewizyjnych w świecie sportu?

– Tak zwana “plastikowość” i nierealistyczność. My chcemy uzyskać realizm. Zdiagnozowaliśmy zdjęcia zawodników i okazało się, że one były zawsze najsłabszym elementem oprawy telewizyjnej transmisji żużlowych. Trudno było zapanować nas stylistyką zdjęć, ale także nad ubiorem zawodników. To minus. Żużlowcy powinni być osią oprawy, a nie jej najsłabszym ogniwem.

– Z pomocą przyszedł Kinect for Windows?

– Skan przełożony na model 3d i odlany ze stali – to okazało się rozwiązaniem idealnym.

– Co to będzie oznaczało dla kibiców przed telewizorami?

– Wizerunek zawodników na metalowej płycie, a w niej metalowa, odlana ze stali płaskorzeźba na przykład Hampel vs Gollob. To zmienia percepcję, zaczynamy zawodników postrzegać niczym antycznych herosów, którymi po części przecież są. Inspiracją okazało się długie obcowanie z produktem, którym jest żużel. Rozmowy z zawodnikami, mechanikami, wdychanie spalanego oleju…

– Czy oprawa dźwiękowa transmisji w kanałach nc+ będzie w sezonie 2014 również rewolucyjnie inna?

– To doskonałe pole, żeby odnieść się do transformersów, gdzie dźwięk jest niesamowity, fx-owy, czyli z efektami specjalnymi, które pozwalają zrozumieć maszyny. Nie rezygnujemy z muzyki, ale największą rolę odegrają efekty specjalne.

 

newsletter

Polityce prywatności.
© Ekstraliga Żużlowa sp z o.o.
  • FIM
  • PZM
Nasze media społecznościowe
Pobierz oficjalną aplikację
Język
PL