Z wizytą w Unia Leszno S.S.A

  • News
  • PGEE
01.02. 13:30
Z wizytą w Unia Leszno S.S.A

Kibicowscy Ambasadorowie PGE Ekstraligi zawitali do Unii Leszno S.S.A., która w sezonie 2017 wywalczyła Drużynowe Mistrzostwo Polski. Sprawdzili tam, jak do kolejnych rozgrywek przygotowują się zawodnicy, mechanicy, zarząd oraz pracownicy działu marketingu. W tym roku Unia świętować będzie swoje 80-lecie.

Dla kibiców “czarnego sportu” z Leszna sezon 2018 będzie wyjątkowy. FOGO Unia świętować będzie swoje 80-lecie. Między innymi o tym Ambasadorowie PGE Ekstraligi rozmawiali z Anetą Nowak i Edytą Glinkowską, które pracują w klubie.

Mimo zimy, praca wre

Aneta Nowak nie ukrywa, że zima to okres, gdy w klubie pracuje się tak samo wytrwale jak podczas sezonu żużlowego. – Od kuchni wygląda to w ten sposób, że jest to najgorętszy sezon. Kontaktujemy się z instytucjami, które będą nam w całym sezonie pomagać i z nami współpracować, a więc to jest dla nas bardzo gorący okres i bardzo ważny. Ustalamy mnóstwo rzeczy, tak naprawdę za moment rusza sezon, już w marcu pierwsze sparingi, dalej kwiecień i mecze ligowe. Wszystkie rozmowy są dopięte niemal na przysłowiowy “ostatni guzik”, bo później nie ma już na to czasu. Wszystkie akcje, które przygotowujemy będą wiązały się z meczami, już od kwietnia jak wiemy rusza liga i przed każdym meczem w Lesznie będziemy się starali coś robić przed stadionem, również na samych meczach będą ciekawe widowiska – powiedziała.

W związku z 80-leciem Klubu Sportowego Unia Leszno zapraszamy na wystawę. Zobaczyć będzie można wystawione na niej maszyny żużlowe, notatki, pamiątki. Jesteśmy już po spotkaniach z pracownikami Muzeum Okręgowego w Lesznie przy Narutowicza, bliżej wystawy podane zostaną dokładne dni i daty – warto zaznaczyć, że pojawią się także zawodnicy FOGO Unii Leszno. Oczywiście organizowane będą ciekawe zabawy i konkursy, ale jeśli chodzi o szczegóły, tutaj się wstrzymam. Myślę, że odbije się to szerokim echem, ponieważ wystawa przygotowywana jest dość solidnie. W przygotowaniach biorą udział osoby, które związane są z żużlem w Lesznie, w tym byli zawodnicy. Jeśli ktoś kocha żużel, albo dopiero zagłębia się w ten świat, powinien wybrać się na wystawę do Leszczyńskiej Synagogi – dodała Aneta Nowak.

Czy złoty medal DMP 2017 spowodował, że wzrosła sprzedaż karnetów na kolejne rozgrywki? – zapytaliśmy. – Sprzedaż karnetów hula w najlepsze! Jest zdecydowany wzrost, rozmawialiśmy na ten temat ostatnio w kuluarach także z naszą księgową, nie jestem w stanie podać na ten moment tego w liczbach, ale zainteresowanie jest ogromne. Robimy wszystko, żeby ściągnąć na stadion kibiców nie patrząc na to czy mają oni karnety czy też nie. Rzeczą oczywistą jest, że podczas transmisji TV wielu kibiców wybierze opcję: fotel i telewizor, mimo tego i tak walczymy o to, żeby stadion zawsze był zapełniony, stąd wymyślne konkursy, dodam, że od tego sezonu będą ciekawsze nagrody do wygrania podczas meczów, staramy się za każdym razem zapełnić stadion, wiadomo – emocje na stadionie, a przed telewizorem to jednak nie to samo. Nie ukrywam, że liczę na to, że kiedy w życie wejdzie ustawa o zakazie handlu w niedzielę, więcej ludzi wybierze jednak stadion przy Strzeleckiej – przyznała Aneta Nowak i potwierdziła, że w sezonie 2018 nadal funkcjonował będzie na stadionie sektor rodzinny (w tym samym miejsc co w roku 2017), przy którego organizacji pomaga klubowi będzie Klub Uśmiechu “Animek”.

Edyta Glinkowska, zaznaczyła, że w momencie wprowadzenia zakazu handlu w niedzielę klubowy sklep w galerii przy al. Konstytucji 3 Maja w Lesznie będzie nieczynny, kibice jednak bez żadnych problemów zakupią bilety na mecze przed zawodami w kasach biletowych usytuowanych w pobliżu stadionu.

Kibice pytali, klub odpowiada

Podczas spotkania pojawiły się także pytania kibiców do klubu przekazane przez Ambasadorów PGE Ekstraligi. Jedno z nich dotyczyło klubowego sklepu FOGO Unii Leszno, w którym – jak zauważył jeden z fanów na twitterze – jest dość mały wybór gadżetów. Czy w planach jest stworzenie nowej kolekcji lub zwiększenie dotychczasowego asortymentu?

Nie ma na gadżety aż tak ogromnego popytu, żeby towaru pojawiło się dużo więcej – powiedziała Edyta Glinkowska. – Mogę obiecać już teraz, że do kolekcji dołączą bardzo fajne rzeczy zrobione specjalne z okazji 80-lecia istnienia klubu z Leszna – koszulki, szale, jest możliwość, że pojawią się również czapki, ale jesteśmy także na etapie projektów, zamawiania i oczywiście poszukujemy wykonawcy. Przełom kwietnia i marca to moment, kiedy powinny pojawić się gadżety związane z 80. urodzinami Unii Leszno. Na pewno będzie to przed oficjalnym startem sezonu. Z inicjatywą wyszli sami kibice. W naszym sklepie do dziś – od kilku lat – są skarpetki z logo klubu czy chociażby odświeżacze powietrza do aut o zapachu metanolu. Na próbę musieliśmy zamówić pewne minimum i niestety w tym przytaczanym przypadku się to po prostu nie sprzedało. Mnóstwo osób zaopatrzyło się w etui do telefonów z wizerunkiem stadionu, zawodników czy herbem klubu. Trzeba przyznać, że i na to był chwilowy szał…

Kibice w mediach społecznościowych pytali także o akcje marketingowe poprzedzające mecze. – Organizujemy je w momencie, kiedy drużyna jest w fazie play – off, mamy flagowanie aut, rozdajemy bilety na spotkanie, jeździmy po okolicznych miastach wokół Leszna, organizujemy akcje na rynkach – przypomniała Aneta Nowak. – Robiliśmy to i sprawdziło się to w stu procentach, tak więc przed ligą również o czymś takim pomyślimy, bo sprawdzaliśmy też z jednej strony jak może taka akcja wyglądać przed meczami z nieco słabszymi drużynami z PGE Ekstraligi i to rzeczywiście się sprawdza. Nie ukrywam, że „z tyłu głowy” mam już zarys planu na promocję meczu właśnie w tygodniu poprzedzającym spotkanie na “Smoku”. Niestety, wielkim minusem jest to, że w tygodniu wielu zawodników jest w rozjazdach i pole manewru z tego punktu widzenia jest nieco ograniczone, ale nie poddajemy się tak łatwo!

Kibice mogą pomóc

Aktywnie w działania klubu z Leszna włączają się kibice. Aneta Nowak przypomniała, że po akcji “Wsiądź na motor – zostań bykiem!” rozdzwoniło się mnóstwo telefonów. – Zrobiliśmy ją w szkołach podstawowych, ponieważ do szkółki rodzice mogą zapisywać dzieci w wieku 6 lat. Trener Jankowski ma naprawdę sporo chętnych. Akcja trwała niespełna tydzień, ale odzew był naprawdę niesamowity! A pozostając w temacie szkół, warto dodać też o zakończonej niedawno akcji “Siedem życzeń”. Podczas prezentacji drużyny wylosowaliśmy szkoły, które odwiedziliśmy z zawodnikami i sztabem szkoleniowym. Podobna akcja miała miejsce po finale w 2015 roku – wtedy akcja nosiła nazwę “Złota piętnastka”. Co do zgłoszeń w konkursie “Siedem życzeń” – było ich wiele, ale wybraliśmy tylko siedem szkół, które odwiedziliśmy.

Każdy może wesprzeć klub z Leszna w przygotowaniach do spotkania oraz akcji marketingowych. – Zapraszam osoby, które chciałby sprawdzić się w roli wolontariuszy w klubie z Leszna. Potrzebujemy ich chociażby do malowania twarzy najmłodszym kibicom, którzy odwiedzają sektor rodzinny – zakończyła Aneta Nowak.

Edyta Glinkowska dodała: – Jest przygotowana mała niespodzianka na pierwszy ligowy mecz w Lesznie, ale musi ona jeszcze pozostać dla kibiców tajemnicą. Przypomnijmy, że pierwszy ligowy mecz na stadionie im. Alfreda Smoczyka w Lesznie odbędzie się w niedzielę 15 kwietnia. Do Leszna przyjedzie drużyna CASH BROKER Stali Gorzów.

Eryk Woźniak
Fot. Marta Sobera i Łukasz Woziński

newsletter

Polityce prywatności.
© Ekstraliga Żużlowa sp z o.o.
  • FIM
  • PZM
Nasze media społecznościowe
Pobierz oficjalną aplikację
Język
PL